Zenlap

Vanliga Frågor

Var finns min beställning?
Du kan spåra din beställning online genom att logga in till ditt konto.
Var finns min faktura?
Du kan ladda ner din faktura genom att logga in till ditt konto.
Hur gör jag för att få pengarna tillbaka eller byta min vara?
Gå till vår Kundtjänstsida.
Vad är status för min återbetalning/mitt byte?
Vi hanterar returer en gång i veckam, ha lite tålamod :) Om du tycker att väntat orimmligt länge, kontakta oss och ge oss ditt spårningsnummer för returen.
Jag fick ingen e-post från Zenlap!
För att se till att e-post från Zenlap inte hamnar i skräpkorgen, lägg till service@zenlap.com bland dina kontakter: ladda ner service@zenlap.com visitkort (vcard).
Mitt spårningsnummer fungerar inte!
Det kan ta upp till 24 timmar innan transportfirman läst in ditt paket. Försök igen imorgon! Fungerar fortfarande inte? Kontakta oss!
Hur snabbt levererar ni?
En beställning som görs före middagstid skickas samma dag, annars nästa arbetsdag. Inom Frankrike tar levceransen normalt 48 timmar, i övriga EU kan det ta 2 till 3 extra dagar.Kontakta oss!
Kommer min laptop att passa till Lapmate?
Lapmates olika modeller har olika bredd (350mm, 450mm, 550mm), men djupet är detsamma: 245mm.
Hur ställer jag in höjd och vinkel på brickan?
För att ställa in brickans läge behöver man ställa in Lapmates olika leder. Tryck på knappen vid leden, prova med olika vinklar tills du hittar en bra inställning, släpp knappen. Den är då låst och säkrad.
Var kan jag ladda ner användarmanualen?
Den finns vanligen tillgänglig för nedladning längst ner på produktsidan.
Min mus/mitt tangentbord fungerar inte!
Grundläggande kontroller: se till att batterierna inte är urladdade, försök återstarta den, start om datorn, prova den ergonomiska musen/tangentbordet på en annan dator, läs användarmanualen (igen). Om problemet kvarstår, gå till vår kundtjänstsida (återbetalning/byte).
Ska jag betala moms (VAT)?
Eftersom vårt lager finns i Frankrike ingår 19,6% moms i alla våra priser och ska betalas av franska företag och privatpersoner inom EU. Moms (VAT) redovisas tydligt på våra fakturor. Medborgare utom EU kan beställa momsfritt genom att ange en leveransadress utanför EU under betalningsproceduren. Vi kan för närvarande inte låta EU-företag utanför Frankrike att handla momsfritt: vi kan däremot återbetala momsen närsomhelst på begäran.
Har ni någon utställningslokal eller butik?
Vi säljer enbart online för närvarande: Välkommen att använda vår 60 dagars nöjd-eller-pengarna-tillbaka garanti!
Kan jag få offert?
Naturligtvis! Skicka bara en offertförfrågan med e-post. Offertförfrågningar besvaras vanligen inom 60 minuter.
Accepterar ni inköpsorder?
Ja det gör vi! Skicka e-post eller faxa din inköpsorder till (+33 1 82 88 04 51). Om du inte har en egen mall kan du begära offert och skicka tillbaka den undertecknad och stämplad. Glöm inte att ta med ditt EU-momsnummer, en kontaktadress för e-post samt leverans och faktureringsadress(er).
Arbetar ni med återförsäljare?
Ja det gör vi. För dropshipping behöver du ge oss tydliga fakturerings- och leveransadresser: Vi kommer inte att lägga några dokument som identifierar Zenlap i paketet.
Har du några andra frågor?
Kontakta oss.